Zgubne skutki słuchania większości
O krótkofalowej ślepo-posłuszności
Konferencje i wydarzenia uchylające rąbka tajemnicy działań digital marketingowych rosną jak grzyby po deszczu.
Kto nie byłby zainteresowany poznaniem tajemniczej formuły na sukces, która z dnia na dzień zwiększy sprzedaż w internecie i pozwoli osiągnąć sukces? Wiadomo, praktycznie każdy.
Pojawia się tylko jeden problem, media internetowe i sam internet pomimo szlachetnych założeń nie jest medium globalnym tylko lokalnym. Poprzez wąskie gardła algorytmów do klientów docierają treści podobne nieróżnorodne czasami na tyle, że nawet ciężko o nich porozmawiać.
Wiele firm uwierzyło, że lepiej wydać 100% budżetu na reklamę internetową, nawet, wtedy gdy nikt nie wie, kim są i co oferują…byle poznać wskaźniki. Mało kto inwestuje w budowanie wizerunku, bo przecież liczy się dziś i tu i teraz.
Ulegając presji natychmiastowej gratyfikacji, pogubiliśmy istotę działań marketingowych o której pięknie pisał – Elias St. Elmo Lewis tworząc model AIDA (attention, interest, desire, action). Efektywność, czyli racjonalność zastąpiła emocje i budowanie relacji.
Osobiście, mam wrażenie, które utrzymuje się od kilku lat, że w tym marketing MIX zostaliśmy sami przez siebie wpuszczeni w maliny. Zapominając, że internet to jedno z narzędzi, nie jedyne. Że komunikacja to nie posty, ale przekaz.
Na szczęście udaje nam się przekonać naszych klientów do proporcji 20% do 80% , zgadzają się by inwestować 20% środków w działania długofalowe, budujące markę, wizerunek.
Mam nadzieję, że kolejne wyniki i analizy na ten temat zwiększą proporcję w kierunku rekomendowanych proporcji, czyli 40% do 60%.
Taka inwestycja może zbudować i ocalić Twoją markę…firmę, produkt.
Jednym ze sprawdzonych i dających duże możliwości sposobów jest prowadzenie dobrze zaprojektowanych działań z zakresu public relations.
Więcej o zjawisku bańki internetowej możecie przeczytać w rewelacyjnym artykule @JakubaMullera na https://marketingprzykawie.pl/artykuly/banka-reklamy-internetowej-zla-matematyka-szkodzi-markom-bardziej-niz-brak-matematyki/?utm_source=freshmail&utm_medium=email&utm_campaign=191125-newsletter
Polecam. Patrycja